Emanuel Gat visszajáró vendég a Trafóban: előző két előadását (2009, 2010) is láttam, (írtam) – most a „200% tánc” elnevezésű Trafó-sorozat meghívottjaként járt nálunk. Egyike azoknak az alkotóknak, akik meg tudnak lepni, újat tudnak nyújtani, miközben természetesen jellegzetes védjegyeiket minden előadásuk magán viseli.
Emanuel Gat visszajáró vendég a Trafóban: előző két előadását (2009, 2010) is láttam, (írtam) – most a „200% tánc” elnevezésű Trafó-sorozat meghívottjaként járt nálunk. Egyike azoknak az alkotóknak, akik meg tudnak lepni, újat tudnak nyújtani, miközben természetesen jellegzetes védjegyeiket minden előadásuk magán viseli.
Emanuel Gat tavalyi évadban bemutatott előadásai - Schubert Téli utazására készített duettje és Sztravinszkij salsával tüzesített Tavaszi áldozata - után nem volt kétség afelől, hogy az izraeli táncos-koreográfus páratlan koreográfusi adottságokkal rendelkezik. A jelenleg Franciaországban élő Emanuel Gat idén is kétszer dobbantott a Trafó színpadán; s eközben egyet előrelépett, egyet pedig hátra.
A Trafó mindig talál egy ügyes szlogent, amellyel újra és újra ráirányítja a figyelmet a „tiszta táncra" (nem éppen kurrens árucikk mifelénk, sosem is volt az); most tehát e célból két tavaszi vendégjátéka 200% tánc címkével került a menüsorba. Az első 100%-ot március elején kaptuk egy izraeli vendégtől, Emanuel Gattól.